O descriere de Bogdan Adrian Stănescu

Lumea văzută în imagini prin obiectivul aparatului de fotografiat şi în gânduri prin cuvintele lui Bogdan Adrian Stănescu.

Ultimele însemnări din jurnal:

Patru luni şi jumătate

Sep 15, 2008

Copyright on thumb by Diana D.

Patru luni şi jumătate – atât a durat ultima vacanţă pe care am avut-o.

Am reuşit să rup rutina unei vieţi aşa-zis normale în care pendulezi între serviciu şi casă, mi-am dat demisia şi am luat o pauză. A fost ca o vacanţă prelungită de vară din timpul şcolii. Și întocmai ca după o vacanţă de vară, m-am întors la viaţa de serviciu tocmai în prima zi de şcoală primară.

E septembrie, un pic frig şi gri, ca parcă toate primele zile de început de an şcolar. O recunosc atât de bine: după aerul ud şi rece, după copiii care atârnă stângaci într-o mână un buchet de flori destinat învăţătoarei, la rândul lor atârnând de cealaltă mână de mâna mamei, după culoarea spălăcită a sălii de clasă luminată de neoane la fel de distante ca cerul mohorât. Profesorii o ştiau şi o ştiu acum şi şefii: încă nu e timpul pentru lucru, pentru că îmbătaţi încă de mireasma ultimei veri, elevii, angajaţii, trebuiesc domol treziţi din reverie.

Am “suferit” prin autoadministrare o desprindere totală de problemele de serviciu pe care mi le amintesc vag, dar a căror prezenţă în atmosfera de birou o simt imponderabilă, ca pe gustul unei ape care nu e perfect insipidă: ‘livrarea proiectului’, ‘termeni limită de predare’, ‘schimbări bruşte de decizii’, ‘pontaj’, ‘statul peste program’… Mi-e deja sete de apa din izvoarele răcoroase cu sclipiri de argint din care m-am înfruptat uneori în vara ce a trecut.

E pauză (deşi de data asta nu mai sună soneria şcolii) şi ne strângem grupuri de colegi – mai demult cu un sandviş în mână, azi cu o cană de cafea – ca să povestim şi să ne mândrim care pe unde am fost. Eu m-am mândrit cu:

• Un tur al României prin jumătatea de est de 2000 de kilometri prin Maramureş (bisericile din lemn monumente UNESCO), Borşa – Cascada Cailor (Munţii Rodnei), Bucovina, Vama Veche, Ilieni, Prejmer, Viscri;
  • Am fost angajat ca fotograf de botez;
  • Am fost pentru a şasea oară la Sic;
  • Am trecut Munţii Hăşmaş către Lacu Roşu;
  • Am fost pe Muntele Piatra Mare de lângă Braşov;
  • Am fost în Munţii Piatra Craiului;
  • Mi-am cumpărat o bicicletă nouă cu care am făcut deja 1100 de kilometri în două luni;
  • Am trecut Munţii Călimani pe bicicletă pe Transcăliman, am urcat la Doisprezece Apostoli (Călimani), am înotat în lacul Colibiţa;
  • Am participat pentru prima oară la un maraton de mountain bike în Sibiu;
  • Un tur de forţă prin Europa în Praga (Cehia), Regensburg (Germania), Bruxelles (Belgia), Formula 1 – Spa Francorchamps (Belgia),  Maastricht (Olanda), Viena (Austria);

Am condus, am umblat şi am pedalat, am înotat, am stat la umbră, am stat pe piscuri, am coborât în văi, am bătut oraşe, m-a bătut soarele, ploaia, vântul, am dormit în cort, am dormit pe jos, am dormit sus pe creastă, am băgat picioarele în mare, am băgat o trântă, am citit, am râs, m-am jucat, am şi pierdut – timp mai ales, dar mai presus de toate m-am ales cu o vacanţă pe cinste.

Gata, s-a sunat de intrare…

...vezi toate însemnările în cuvinte

Ultima fotografie adăugată:

Salty reflections

Nov 19, 2011

Reflection of trees in a salty lake at Sovata (jud. Mureş, România), early autumn.